Як вибрати етикетку для вин?
Згадайте, як востаннє ви вибирали пляшку вина. Можливо, шукали щось особливе для піжамної вечірки чи хотіли підібрати варіант для романтичної вечері. Що вами керувало під час пошуку «потрібної» пляшки? Найчастіше люди, які трохи менше сомельє розбираються у вині, беруть “це, біле”, або “мені червоне з трояндою на етикетці”. Стривайте заради невеликого дослідження біля полиць із вином у супермаркеті. Почуєте ще й таке. Це говорить про те, що вирішальний критерій при виборі – етикетка та дизайн марки вина.
Знайте свою аудиторію
Дизайн етикетки від дизайну упаковки насамперед відрізняється розміром. Етикетка невелика, тому кожен елемент має максимально впливати на свідомість споживача. Перше, що потрібно розповісти: хто ви. Історія бренду – потужна зброя для розробки дизайну.
Логічно, що столітній виноградник у Франції захоче повідомити потенційного клієнта, що їм довіряють, що це – історичний бренд, що їхнє вино цінують відомі сомельє. Виноробець-початківець із Закарпаття має можливість запропонувати своєму покупцеві оригінальний підхід або унікальний смак. Звідси порада №1: придумайте, як розповісти свою історію в одному реченні.
Дизайн етикетки
Після того, як у вас з’явилося чітке уявлення про власне позиціювання та аудиторію (загартовані сомельє, молоді та авантюрні хіпстери, пані бальзаківського віку), запускайте розробку дизайну марки вина.
Колір
Традиційно вино продається у пляшках синього (темно-зеленого) чи рожевого (жовтого, світло-зеленого) кольору. Чому саме в них?
- Червоні сорти продаються у темно-зелених пляшках, щоб не пропускати сонячне світло та запобігати окисленню.
- Білі продаються у прозорих чи блідо-зелених пляшках. Просто мається на увазі, що їх швидко вип’ють і тому не треба боятися окислення.
Етикетки для різних сортів також виробляють за різними схемами. Для червоного вина використовуються темні колірні схеми з глибокими відтінками та переливами. Білі винні етикетки, як правило, світлі. Найчастіше вибирається палітра на кілька тонів темніше, ніж пляшка.
Але правила створені для того, щоб їх порушувати. І тому останнім часом винороби стали більш зухвало підходити до створення оригінальної етикетки. Все частіше трапляються яскраві або темні ярлики з пастельними елементами. Це створює сміливий контраст.
Друкарня
Вітаємо, у вас є кольорова гама. Тепер настав час подумати про друк етикетки. Якщо вибрали темний варіант на червоному вині, переконайтеся, чи вони остаточно контрастують з кольором пляшки.
Важливим є шрифт, який вибирається для лейбла. Винні заводи використовують вишуканіші стилі шрифту, що підкреслюють їхню історію та справжність. Якщо ви звертали увагу на дизайн пляшок, то помічали, що найчастіше вибираються варіанти із засічками.
А ось сучасні “хіпстер-винні” заводи використовують хвиські рішення, без засічок. Це надає почуття сучасності. Там багато простору, прямих ліній, мінімалістичних деталей. На іншому кінці етикетки, щоб зробити акцент на повній назві виноробні, вони часто вибирають одну літеру як фірмовий символ і друкують на задньому лейблі.
Стиль та образи
Умовно популярні стилі для оформлення пляшки вина можна розподілити як:
- елегантний;
- сміливий;
- сучасний;
- мінімалістський;
- класичний/традиційний.
Виберіть відповідний варіант, відштовхуючись від характеру вина, філософії бренду і ваших потенційних покупців. Наприклад, ми говоримо про червоне бургунді минулого століття? Зупиніться на традиційному шрифті та позиціюванні. Спроба залучити мільйонів, які лише починають себе реалізовувати? Можливо, краще зупинитися на яскравих кольорових плямах та емоційних образах.
Незалежно від вибраного стилю, ваша етикетка має привертати увагу. Для цього часто використовуються візуальні образи, що асоціюються з пропонованим продуктом..
Зображення добре вирізняють етикетку. Подумайте про те, що відрізняє вас від інших вин – розташування? Особливість маєтку з виноградником? Весела сімейна риса? Гучне ім’я? Знайдіть цю деталь та придумайте, як її візуалізувати.
Вибраний стиль етикетки дозволить покупцям швидше дізнаватися саме ваш продукт серед сотень інших. Після завершення роботи подивіться на остаточний варіант і запитайте: «Я звернув би на це увагу?»
А задня частина?
Контретикетка служить надання важливої інформації споживачеві. Хоча там також можуть друкуватися цікаві речі, скажімо, історія виноградників та дегустаційні нотатки. В обов’язковому порядку включається менш цікава юридична інформація. Це склад, попередження, можливі дозволи.
Матеріали та виробництво етикеток для вина
Звичайно, розмірковуючи про те, як створити етикетку для вина, не можна замовчати про особливості паперу подібних лейблів. Останнім часом винзаводи використовують високоякісні друкарські елементи замість тонких паперових смуг. Ми рекомендуємо вибирати:
- текстурований папір;
- декоративну тиснену фольгу;
- листи з об’ємними літерами.
Сучасні винні заводи більше віддають перевагу блискучій фользі гарячого тиснення – вона яскрава, зухвала і виглядає дуже цікаво. Фольга чудово відбиває світло, надаючи етикетці елітного вигляду.
Тиснення – це процес накладання зображення на папір з написом, внаслідок чого зображення (або частини зображення) підіймається над іншою частиною етикетки. Хоча тиснення може бути дуже тонким, практично, невідчутним під час дотику, це дає потенційним клієнтам дотик.
Ці елементи — це не єдиний спосіб переконатися, що пляшка потрапить із полиці у продуктовий кошик. У 2015–2017 роках набула популярності спеціальна етикетка (ще її називають висічкою). Це креативні наклейки із вирізом. Відмінні приклади у Rose All Day та White Rabbit. Вони використовують декоративні вирізи, щоб виділяти свої етикетки.
Ідентифікація бренду
Майже у всіх магазинах вино розділене за сортами чи іншими відмінностями. Навіть з однією країною походження червоні та білі містяться в різних областях. Дуже важливо забезпечити ідентифікацію вашого бренду у всіх продуктах. Ми рекомендуємо відзначити різні сорти/країни/обсяги вин різними кольорами, ярликами, а загальний стиль упаковування залишити єдиним.
Щоб створити ідеальну етикетку для вина – потрібно лише знайти тонку грань між сучасністю і традиціями. Так, згодні, завдання не з простих.
Існує три способи створення винної етикетки:
- Ви можете це зробити самостійно. Так собі варіант, правда?
- Найняти фрілансерів. Не кожен віддалений дизайнер може похвалитися досвідом у розробці винних лейблів.
- Звернутися до спеціалізованої агенції.
Чи готові ризикнути своїм бізнесом? Тоді пробуйте власні сили у дизайні чи контролі віддалених співробітників. Хочете, що було «модно, стильно, молодіжно, але з перламутровими ґудзиками»? Тоді звертайтесь до професіоналів.