Динамічна айдентика: бренди стають людьми
Останні 10 років у світі айдентики – це вибухові зміни. Споживач швидко втомлюється від звичних “новинок”, легко дивується, легко забуває. Бренди лізуть зі шкіри геть, щоб роздобути вашу увагу. Логічно, що і дизайн, який виступає посередником між компанією та споживачем, стає іншим.
Графічний дизайн тепер тривимірний, не завжди ясний зрозумілий з першого погляду, обов’язково з приставкою digital. Ніякого раціоналізму.
Для створення візуального образу компанії раніше був потрібен логотип, набір колірних поєднань і шрифтів. Це було дизайнерським постулатом досить довгий час. Зрушення в бік “органіки” динаміки у створенні фірмового стилю почалося, коли з’явилося більше програм і технічних засобів для дизайнерів.
Цьому дизайну потрібен новий герой. Динамічна айдентика стала популярною завдяки логотипу MTV, захопила портфоліо провідних агентств і стала новим ідолом у дизайні.
Що це таке і навіщо це потрібно?
Динамічну айдентику, тобто Dynamic Identity, іноді називають генеративною, Generative Identity.
Бренд більше не може бути безликим і відстороненим. Тепер це майданчик для комунікації зі споживачами, який швидко адаптується до навколишнього середовища. Зовсім як живий організм.
Ви змінюєте свою зовнішність, правда? У межах можливого, звісно, – колір волосся, стиль одягу та інше. Ми змінюємося під впливом навколишнього світу, під настрій або залежно від події. Чому б тепер і айдентиці так себе не поводити? Тим паче, що рафіновані бренди не отримують відгуку від споживача. Отже, настав час емоційних і олюднених компаній.
“Логотип – це не обличчя компанії, а губка”
Так каже Steff Geissbuhler, творець айдентики для Telemundo, Voice of America, Radio Liberty та інших відомих компаній.
Споживачі пам’ятають образ, але не точні лінії. Згадайте свою сусідку, знайомого по роботі, близького друга. Ви пам’ятаєте їхні силуети й образи – не розташування родимок на тілах. Щойно ви побачите людину в іншому одязі або з новою зачіскою, хіба ви її не впізнаєте?
З чого починається нова айдентика?
З логотипа. Це така собі коробка, вміст якої може змінюватися від випадку до випадку. Є набір змінних, які можуть змінюватися – решта залишається стабільною.
Які змінні?
1. Контейнер
Найпростіший спосіб скористатися динамічною айдентикою – це уявити логотип як коробку. Її наповнення постійно змінюється. Виберіть одну характеристику – колір, набір картинок, – і вам відкриється незліченна кількість впізнаваних варіантів вашого логотипа.
Приклад: NYC, Wolff Olins
2. Фон
Ще один гарний шлях для експериментів – це зміна фону, на якому розташований логотип. Загальна форма може змінюватися, але образ залишається цілісним і впізнаваним.
Приклад: AOL, Wolff Olins
3. ДНК
Динамічна айдентика також може мати вигляд конструктора з певним набором інгредієнтів-компонентів. Щоразу у вас буде виходити новий вид.
Приклад: EDP, Sagmeister Walsh
4. Формула
Айдентика – це система. У ній не обов’язково мають бути чіткі елементи, які комбінуються між собою. Головне – це мова, формула, за якою вона комунікує зі споживачем.
Приклад: Management for Design, Pidgeon
5. Смислове наповнення
Це перший крок до того, щоб айдентика відображала емоційний і логічний сенс. У прикладі до цього пункту логотип змінюється щороку. Його основа залишається незмінною, а наповнення створюється випускниками-медалістами. Так користувач залучається до створення фірмового стилю.
Приклад: OCAD University, Bruce Mau Design
6. Змінні
Хоча б один елемент айдентики може залежати від даних – погоди, показань валютного ринку, новин, чисел, кількості, розвитку проєкту – чого завгодно. Айдентика відображає особливості навколишнього світу.
Приклад: Nordkyn, Neue Design Studio
Що головне?
Не стиль. Емоція та ідея. Логотип за правилами динамічної айдентики – це образ, меседж для того, хто дивиться.
Правила динамічної айдентики
Динамічна айдентика настільки унікальна, що правил для її розробки просто не може бути. Загальні постулати розробки брендингу та створення айдентики тут працюють. Але нових обмежень не з’явилося.
Ще декілька прикладів динамічної айдентики…
Кенія Хара (а це провідний японський дизайнер) створив альтернативні логотипи та брендинг для XXXII літніх Олімпійських ігор у Токіо:
Анімований логотип лондонської галереї Tate Modern:
Де замовити динамічну айдентику?
Так-так, час дійсно корисних порад. Ми розуміємо, що ви самостійно розробляти айдентику не будете. Для цього вам потрібна перевірена команда. В Univest Creative є така команда.
Телефонуйте нам, щоб обговорити вартість розробки айдентики та інші подробиці.