Гайдлайн: як має бути
Посібник із фірмового стилю — річ корисна. З ним добре та приємно працювати всім: розробникам, креативникам, маркетингу. За однієї умови: якщо гайдлайн оформлений лаконічно та грамотно, а не в дусі експлуатаційної інструкції для підрядників. Щоб розібратися, як виглядає зразковий посібник за стилем бренду, розглянемо кілька наочних прикладів.
Розставте акценти
Іноді достатньо одного гарного дизайнера, який підбере і правильно розмістить ілюстрації — і голос бренду відразу стане дзвінкішим і виразнішим. При цьому помилково думати, що зображення відвертають від суті або роблять гайдлайн занадто задерикуватим. Вони якраз його роблять зрозумілим і зручним. Адже без ілюстрацій на сторінках не буде фокальних точок — зачепитися оку не буде за що, і документ здаватиметься сумним.
Використовуйте яскраві зображення як фон для окремих сторінок, щоб виділити їх у потоці читання.
Виберіть сильне фото як фінальний акорд, щоб вразити читача
Використовуйте прості графічні пояснення замість 5 сторінок галузевого жаргону, як це робить Skype
Просто і зі смаком
Безліч деталей ще нікому не допомагало краще розкрити суть. Прості та небагатослівні гайдлайни – явні переможці, незалежно від того, чим займається ваша компанія. Тому велика кількість вільного простору зараз лише вітається. Воно допомагає сконцентруватися на головному та звернути увагу на ключові моменти керівництва. У наведених нижче прикладах видно, як це працює: ціла сторінка може бути присвячена лише одному або декільком елементам дизайну.
Посібник з фірмового стилю арт-галереї Produce Haus
До того ж вільний простір є роздільником між частинами, розділами або довгими абзацами. Це дозволяє аудиторії «відпочивати», перш ніж перейти до наступного фрагмента інформації та полегшує читання. Так у наступних прикладах порожнеча навколо тексту життєво необхідна, інакше його буде складніше сприймати.
Гайдлайн брендингової агенції Root + River
Завдяки вільному простору навколо зображення графічних елементів не змішуються з текстом.
Більше бренду
Індивідуальність та характер мають виявлятися у всьому: в ілюстраціях, шрифтах, способі нумерації сторінок. Помістіть у куточок невелике посилання до бренду або виділіть початок нового розділу фірмовими кольорами. Гайдлайн відразу стане виглядати цілісніше і заграє в очах читача. Посібник з фірмового стилю повинен максимально показувати вашу суть, а не просто стати переліком «можна» та «не можна».
У цьому гайдлайні дизайнер розмістив непомітне лого бренду на кожній сторінці, щоб підкреслити фірмовий стиль під час перегляду.
Те саме зробили AirBnB.
Глобальна мережа коворкінгових просторів Campus вміло використовує квадратну форму логотипа, щоб виділити розділи. Це підкреслює стилістику бренду та періодично нагадує читачам, чий гайдлайн вони тримають у руках.
Ведіть аудиторію за собою
Щоб читач не захлинувся у потоці інформації, йому треба допомогти. Розмістіть візуальні опори – вони не дадуть відірватися від читання та втратити нитку розповіді. Так Quiqup у своєму посібнику з фірмового стилю використовує плавні безперервні лінії, щоб акуратно перенаправляти аудиторію з однієї сторінки на іншу:
А деякі бренди дублюють графічні елементи з попередніх сторінок, щоб створити відчуття цілісності:
Велосипед, що виглядає з нижнього лівого кута, показує, що це продовження попереднього матеріалу.
Розповідайте та пояснюйте
Головне посилання гайдлайну – інформаційне. Кожен абзац вашого керівництва повинен бути максимально зрозумілим і дохідливим. Тому перш ніж презентувати черговий двотомник, переконайтеся, що гайдлайн легко читається і не викликає нападів нестерпної нудьги. І пам’ятайте: товщина палітурки не означає якість. Якщо на 5 сторінці читач хоче закрити керівництво, решта 250 його вже не врятують.