Подарункова упаковка: складності та нюанси
Дизайн подарункового упакування, а також його проєктування істотно відрізняється від промислового. У чому різниця — розуміємося на пунктах:
- До технологічності промислового упакування вимог набагато більше.
Такі коробки доставляють споживачеві у зібраному вигляді. При цьому проєктують конструкції так, щоб на їх складання витрачалося якнайменше зусиль і часу. З дизайном і збиранням подарункової (новорічної) упаковки все набагато простіше: технологічні вимоги індивідуальні та визначаються окремо.
- Немає обмежень у використанні матеріалів, як у випадку із серійним виробництвом.
Тому можна експериментувати з незвичайними матеріалами подарункового пакування, доступними в Україні, та їх поєднаннями. Найбільшою популярністю користуються: картон, мікрогофрокартон, пазловий картон, папір, ізолон та пластик.
- При проєктуванні промислового пакування використовують спеціальне ПЗ з готовою базою конструкцій.
Всі, щоб уникнути помилок у процесі виробництва та заощадити зусилля/час. У разі подарункових коробок кожну конструкцію проєктують індивідуально. Тому таке пакування коштує дорожче і робиться довше. У процесі доводиться багато разів вирізати, тестувати та коригувати плотерні макети. А іноді взагалі переробляти все заново.
- Для подарункового пакування потрібен більш кваліфікований виробничий персонал, оскільки процес його виготовлення допускає ручні операції.
- У нестандартній упаковці можна використовувати додаткові элементи: магніти, кнопки, гачки, мотузкові ручки і т.д.
- Головне призначення дизайну подарункової упаковки – приваблювати покупця оригінальним зовнішнім виглядом. У таких випадках найчастіше упаковка важливіша, ніж сам продукт.
Основні етапи проєктування та дизайну подарункової упаковки в агенції
Процес виробництва подарункового пакування в Україні складається з дев’яти етапів.:
- Отримуємо та аналізуємо вихідну інформацію від замовника.
- Створюємо разом із замовником концепцію «Упаковка плюс продукт».
- Візуалізуємо модель «Упаковка плюс продукт».
- Проєктуємо кілька попередніх зразків та погоджуємо їх із замовником.
- Визначаємо вартість та терміни виробництва.
- Проєктуємо остаточну конструкцію упаковки та затверджуємо.
- Виробництво.
- Фасовка.
- Доставка.
Перший етап – найважливіший, оскільки на ньому формується образ упаковки та алгоритм її конструювання. Найчастіше замовник має дуже невиразне уявлення про упаковку, яку він хотів би отримати, і не знає, яку інформацію слід надати конструктору.
Всі вимоги можна розділити на три основні блоки: технологія проєктування, час та вартість розробки дизайну упаковки. Однак проблема в тому, що в більшості випадків ці вимоги суперечать одна одній. І якщо це не виправити на самому початку, в результаті на вас чекає повний провал.
При складанні рекламних планів технічні характеристики, зазвичай, не проробляються. Є лише загальне уявлення про упаковку — проте терміни та вартість розробки дизайну упаковки прописані чітко. Такий підхід докорінно неправильний. Усі технічні вимоги потрібно визначити вже на момент заповнення брифа (до них же належать і переваги щодо зовнішнього вигляду). А ще краще провести аналіз, щоб усунути розбіжність та врахувати можливі ризики в процесі виробництва. Також це допоможе зрозуміти, чи вкладаєтесь ви в встановлені дедлайни або їх потрібно все-таки зрушити.
Порада:
Щоб уникнути непорозуміння, намагайтеся завжди дати максимально розгорнутий опис своїх ідей підряднику. При можливості доповніть текстове пояснення ескізами або додайте фотографії схожих дизайнів подарункових упаковок для продукту.
Що ще важливо врахувати під час проєктування подарункової упаковки?
- Роль подарункової упаковки у стратегії просування. Ця інформація дозволить визначити загальний напрямок у розробці — це дорога складна конструкція, яка привертає увагу покупця, або економічна технологічна упаковка. Також виходячи з цього параметра формуються дві головні вимоги: терміни та вартість дизайну упаковки у Києві.
- Який продукт упаковується. Від нього залежить вибір матеріалу, спосіб фасування, а також що буде зображено та написано на коробці.
- Особливості транспортування та зберігання: тип транспортного засобу, шляхи перевезення, можливість укладання в штабелі, палети та т.д.
- Умови продажу товару: обслуговування/самообслуговування; місце реалізації (спеціалізований магазин/відділ, універсам, супермаркет).
- Особливості споживання продукту: як продукт будуть вилучати, використовувати та зберігати, чи поділ на порції та інше.
- Технічні вимоги. Наприклад, способи друку та можливості використовуваного обладнання.
Види оздоблювальних робіт
До оздоблювальних робіт відносять: вибіркове лакування, використання підіймальних лаків, вклеювання вікон, тиснення фольгою, фігурну вирубку, конгревне тиснення та багато іншого.
Розглянемо два основні процеси:
- Тиснення
Це нанесення зображення за допомогою холодного або розігрітого до певної температури штампа, часто із додатковим використанням спеціальної фольги або фарби. Буває плоске (на матеріалі виходить відбиток фольги або безбарвне поглиблене зображення) та конгревне (в результаті виходить рельєф).
- Вклеювання вікон
Це окремий технологічний процес, який виконують на спеціальному устаткуванні. Його особливості – низька продуктивність та високі вимоги до конструкції. Перша умова – наявність у розгорнення прямих площин розміщення в машині. Друге – відсутність елементів, які можуть зачепитися за іншу коробку на конвеєрі. Якщо такі елементи є, на них необхідно встановити технологічні мости для запобігання зачеплень, що може значно сповільнити та ускладнити складання.
Коротко про головне
- Перший етап проєктування – найвідповідальніший.
- При формулюванні завдання необхідно визначити не лише терміни виготовлення та вартість розробки дизайну упаковки, а й вказати детальні технічні параметри.
- Для розробки дизайну подарункової упаковки потрібно більше часу, грошей та кваліфікованих фахівців.
- Під час проєктування варто враховувати багато факторів: від місця продажу продукту до ролі упаковки у вашій стратегії просування.