Інструкція: фірмовий стиль ресторану та кафе
Фірмовий стиль ресторану – це запорука його успіху. За що ми любимо Starbucks? За їхній неповторний стиль. Саме завдяки потужному брендингу цієї мережі ви не зможете одразу назвати їх конкурентів. Ось такого ефекту потрібно добиватися, створюючи та продумуючи фірмовий стиль ресторану чи кафе. Ми знаємо, в чому особливість айдентики «громадського харчування» та які точки дотику з класичним розумінням подачі продуктів.
Складові фірмового стилю
Фірмовий стиль – візуалізація всіх переваг ресторану чи кафе, винесення їх на перший план та демонстрація основної концепції закладу. Простіше кажучи, це індивідуальність. Для досвідченого ресторатора не секрет, що якщо дизайн ресторану чи кафе не має свого почерку, то не бачити йому черги перед столиками та резерву столів.
Навіщо потрібно розробити фірмовий стиль ресторану:
- Для підвищення лояльності споживачів. У компаній з єдиною концепцією набагато більше шансів досягти позитивної оцінки клієнтів.
- На відміну від конкурентів. Що може виділити бургерну серед сотень інших подібних закладів у місті? Тільки чудовий стиль зможе вигідно виділити вас від аналогів.
- Для заяви себе на ринку. Це одна з основних цілей розробки айдентики ресторану. Якщо у вас новий заклад – створіть стиль, що запам’ятовується, освіжіть ринок.
Кожен елемент стилю ресторану є важливою складовою загальної бренд-концепції. Чим частіше потенційні клієнти бачитимуть айдентику, тим більше у компанії шансів стати успішним ринковим гравцем.
Фірмовий стиль ресторану складається з:
- візуальної складової. Колірна гама, візерунки, логотипи та взагалі все, що бачить відвідувач;
- кінетичної. Це меблі, посуд, розхідники – те, що можна доторкнутися;
- вербальної. Це музика (її напрямок, гучність, навіть виконавці);
- асоціативною. Це аромати, спілкування персоналу, подання страв тощо.
Ресторанний брендинг не закінчується усередині закладу. Екстер’єр також відіграє важливу роль. Якщо зовні буде сучасний хай-тек, а всередині – вінтажні світильники та посуд у найкращих традиціях сільського шику – органіки не буде.
Як створити фірмовий стиль ресторану чи кафе
Розробити дизайн ресторану самостійно не вийде – це командна робота дизайнерів, маркетологів, аналітиків та менеджерів виробничих потужностей. Щоб зрозуміти, наскільки великі масштаби, потрібно вивчити особливості брендингу ресторанів.
Покрокова інструкція або як створюється фірмовий стиль кафе:
- Спочатку розробляється асоціативна карта. Це потужний мозковий штурм, спрямований на виявлення яскравих деталей до створення загальної концепції. Наприклад, у вас є ресторан “Прованс”. Карта асоціацій може включати лаванду, бузковий колір, квітковий сервіз, французьку випічку і «Марсельєзу». Маючи такі точки дотику, вже можна розробляти ТЗ для дизайнера.
- Визначення основних та другорядних кольорів. Візуалізація – наше все. Саме в обраній на цьому етапі кольоровій гамі буде виконано основну документацію (дизайн меню ресторану, візиток, листівок). Також ці відтінки мають доповнюватися інтер’єром.
- Створення основного логотипа. Це є основою айдентики. Фірмова емблема створюється на підставі карти асоціацій і має повністю відповідати запланованому стилю закладу. Розгляньте два варіанти – логотип з текстовою частиною та без нього (для друку на офіційних документах та використання в дизайні меню ресторану).
- Розробка гайдлайну ресторану чи кафе. Гайдлайн – Енциклопедія фірмового стилю закладу. Це докладний посібник, де розписується, чому використовується саме такий логотип (колірна гама, стилістика тощо), що вони означають. Традиційно, гайдлайн поставляється у 2 форматах: текстовому (де описано теоретичну частину) та електронному (де прикріплено всі необхідні для роботи, матеріали).
- Яскраві візитні картки, листівки. Важлива частина для роботи з потенційними клієнтами та партнерами. Візитка – це спрощена презентація. Для розробки її дизайну важливо використовувати інформацію, отриману внаслідок створення карти асоціацій. Крім того, радимо також запросити до роботи фокус-групи потенційних клієнтів.
- Меню. Фактично – паспорт будь-якого закладу. Умовно, у ньому описуються основні позиції кухні та бару. Вони мають бути чітко розділені за формою подачі, видами кухні та іншими аспектами, що залежать від роду закладу. Вигідно виділитись на ринку допоможе нестандартний підхід до розробки дизайну меню. Наприклад, як у BASSANO.
- На окремий пункт заслуговує розробка фірмового стилю посуду та витратних матеріалів для ресторану або кафе. Незалежно від запланованого рівня закладу – вулична кав’ярня або luxury-ресторан – посуд повинен відповідати обраному дизайнерському напрямку. В ідеалі навіть картонні стаканчики, серветки, одноразові упаковки доповняться логотипом та назвою закладу.
- Дизайн інтер’єру ресторану. Кожен із перелічених елементів поодинці не зачепить погляд. Щоб картинка повністю склалася і відвідувач міг чітко визначити концепцію (і запам’ятати її), важливо дотриматися всіх тонкощів в оформленні інтер’єру ресторану. Кольори, малюнки, шрифти, декоративні елементи – все повторює вибраний напрямок. І доповнює його.
- Вивіска. Останній, але не за значущістю, штрих для того, щоб створити фірмовий стиль ресторану чи кафе. Чи варто говорити, що вона повинна містити логотип, текстову частину (назва закладу, слоган – залежно від маркетингової стратегії) і бути незабутньою?
Тепер настав момент розробки завдання для веб-дизайнера та програмістів. Ці digital-маги допоможуть створити унікальний сайт, наповнити його значущою інформацією (упс, це вже до маркетологів та копірайтерів) та організують запуск закладу в онлайн.
Паралельно маркетологи та SMM-фахівці займаються створенням груп у соціальних мережах та розробкою їх стратегії просування.
Стиль ресторану в онлайні
Умовно, брендинг закладу в інтернеті має підкріплювати статус ресторану та кафе в офлайні. Скажімо, в Одесі є кафе-бар “Молодість”. Він повністю оформлений під «балкон 90-х» із заношеними меблями, ретро-музикою та дверима з м’якою оббивкою. На сторінках цього громадського харчування підтримується той самий імідж покоління Пепсі.
Особливості фірмового стилю в Інтернеті:
- він може доповнювати загальну концепцію, але не задавати нові течії. Наприклад, якщо дизайн інтер’єру ресторану і його логотип виконані в пастельних тонах, то постити в групу неонові картинки, що кричать, як мінімум, несмак;
- контент – важливий як ніколи. Усі тексти, фото, навіть віршики та «пиріжки» мають писатися в одному стилі. Під час скролінгу стрічки у передплатника має створюватися враження спілкування зі старим знайомим. І ось буде дуже несподівано, якщо цей старий знайомий почне «викати», хоча раніше так не робив, або «хипстеритиметься» з останніх сил. До речі, ми вміємо розробляти концепцію текстів – але для дуже класних хлопців 😉
- візуальна складова. М’яко підкреслюйте логотипи та корпоративні кольори – це допоможе створити довіру до бренду на підсвідомому рівні. Споживач ще не зрозуміє, що йому подобається, а вже залишить резерв на столик.
Створення фірмового стилю для кафе чи ресторану в Україні – завдання, яке потребує комплексного підходу. Крім візуальної та ідентифікації та стилістичних складових, також розробляється концепція фірмової атрибутики та подачі інформації.