Title Image

Як розробити стратегію бренду?

Брендинг

Розробка стратегії бренду – один із найскладніших кроків у маркетинговому плануванні. Для стартаперів-початківцев саме цей пункт стає каменем спотикання. Насамперед через зміщення понять фірмового стилю та дизайну.

розробити бренд-стратегію самотужки

Базові поняття

Бренд-стратегія – довгостроковий план розвитку бізнесу, підвищення його видимості та впізнаваності, а також забезпечення позитивної репутації. Це процес створення та зміцнення бренду.

Багато підприємців помилково вважають, що планування – просте створення приємного логотипу та вибір правильної назви. Насправді у бренд стратегії куди більш глибинні цілі.

Умовно всі бренди позиціонування можна розділити на:

  1. Руйнівні. Вони докорінно змінюють концепцію ринку, впроваджуючи замість старих основ новаторські рішення.
  2. Свідомі. На відміну від перших, основною метою таких брендів є збереження традицій. Вони спрямовані на підвищення якості життя людей.
  3. Сервісні. Вони ґрунтуються на знаннях та цінностях бізнес-команди. Сюди входять імениті ЗМІ, рекламні агенції, корпоративні сайти та форуми;
  4. Інноваційні удосконалюють ринок та допомагають йому рухатися у прогресивному напрямку.
  5. Ціннісні. Нічого не впроваджують та не зберігають, а просто пропонують нижчі ціни на продукт звичної якості. Певною мірою демпінгують ринок.
  6. Еталонні. Вони займаються розробкою найкращих, якісних продуктів. Можуть бути залучені у будь-якій сфері діяльності ринку.
  7. Розкішні. Це бренди, які пропонують елітну продукцію за відповідними цінами.
  8. Стильові. Тут головний акцент робиться на спільній концепції. Немає значення ціна, сфера ринку чи ЦА. Найголовніше – позитивне враження від продукції.
  9. Досвідчені. Просувають товари та послуги у вигляді свого досвіду. Головний інструмент маніпулювання: роки, проведені над ринком.

Для кожного з перерахованих видів торгових марок використовуватиметься своєрідна стратегія просування. Це пояснюється різницею принципів b2b-і b2c-продажів. Не можна розробити план розвитку продуктового бренду, використовуючи такі самі принципи як і просування журналу. Щоб розпочати розробку бізнес-стратегії, необхідно вибрати, до якого з перерахованих видів позиціювання ви відносите свій бренд.

Складові бренд-стратегії

Коли ви розробляєте стратегію бренду, варто розпочати визначення своїх бізнес-цілей. Чому ви створюєте новий бренд? Чого ви сподіваєтесь досягти, запустивши його? Після того, як відповісте на ці питання, можна приступати до створення маркетингового плану розвитку.

Він складається з:

  • Розробка позиціювання.
    Щоб диференціювати бренд, вам потрібно створити унікальну перевагу у свідомості споживачів. Для цього визначте особливість своєї пропозиції, знайдіть свої сильні та слабкі риси;
  • Визначення цільової аудиторії та вивчення потенційних клієнтів.
    Хто ваші постійні покупці? Чим вони захоплюються, як проводять свої вечори та що за фільми дивляться? Все це допоможе знайти точки дотику з ЦА та опрацювати позитивну репутацію бренду;
  • Розробки загального стилю та логотипу.
    Дизайн – це один з інструментів якісної бренд-стратегії, але аж ніяк не основна мета. Насамперед важливо створити цінність для споживача, а вже потім вибирати, як пофарбувати лого: зелений чи червоний;
  • Створення маркетингового інструментарію.
    Це односторінники, віртуальні візитки, акаунти у соціальних мережах та інші способи взаємодії зі своєю ЦА.

Це – скелет успішного рекламного плану для просування та розширення бренду. Маючи кістяк із цих даних, ви зможете гарантувати стабільний розвиток свого бізнесу на кілька років уперед.

розвиток бізнесу самостійно

Стратегія: 5 пунктів на шляху до успіху

Розглянемо типову покрокову стратегію просування бренду з прикладу b2b. Вся суть планування полягає у складанні відповіді питання. Тому план є переліком певних завдань, які має вирішити маркетинговий бліцкриг.

  1. Які основні цілі бренду у майбутньому?

Підвищення продажів? Зміцнення позицій над ринком? Як ви плануєте організувати зростання клієнтської бази?

Тут важливо наголосити на довгострокові перспективи. Відразу відійдіть від стратегії «зняття вершків» (якщо вона мала місце) і продумайте, як надалі розвиватиметься компанія.

  1. Хто ваші цільові клієнти?

Як ваша продукція може задовольнити їх потреби? Як саме ви обрали цільову аудиторію та які її пріоритети?

Дослідження європейських маркетологів ясно показують, що компанії з високими доходами зосереджені чітких цільових клієнтів. Чим вужчий фокус – тим швидше зростання прибутку та впізнаваності.

  1. Чим ваша компанія відрізняється від інших?

Чому потенційні клієнти ЦА воліють працювати з вами? Що є сильними сторонами та як можна усунути слабкі?

Цей крок допоможе знизити маркетинговий ризик, пов’язаний із розвитком бренду. Для цього ступеня важливо все: філософія, пріоритети, корпоративна політика компанії. У рекламі практично будь-які слабкі сторони можна перетворити на органічний піар..

  1. Які типи каналів продажу найдоцільніше використовуватиме залучення клієнтів?

Чому? Що буде, якщо задіяти раніше “мертві” точки дотику?

Усього є 19 каналів, які необхідні для залучення клієнтів та отримання прибутку. Вам важливо вибрати найбільш відповідні та опрацювати їх до дрібниць.

Это:

  • Вірусний маркетинг;
  • Пошукова оптимізація;
  • Публічний виступ;
  • Опрацювання соціальних мереж;
  • Маркетинг за допомогою e-mail та інші.
  1. Яким чином відбувається контакт з партнерами та потенційними покупцями?

На чому базується ваша стратегія обміну повідомленнями і чому як засіб комунікації обрана саме вона?

Сила бренду залежить від репутації та видимості. Знайдіть найбільш слушний варіант зв’язку з ЦА і чітко дотримуйтесь його в будь-якій ситуації. Це допоможе підвищити релевантність торгової марки.

розробити бренд стратегію вартість Україна

Після розробки такого плану важливо відстежувати його реалізацію та результати. Тільки куруючи процес від ідеї до тестування перших змін, ви переконаєтеся у правильності висновків та коректив.



Замовити послугу

Контакти потрібні для швидкого зв'язку з вами.

Ми не використовуємо ці дані для інших цілей.

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.