Title Image

Блог

Брендинг в ритейлі: майбутнє. Суперфуд, футуризм та інші тенденції

Без рубрики

У 2013 році співзасновник Google Сергій Брін профінансував створення першого синтетичного гамбургера. Він стверджував, що м’ясо, вирощене в лабораторії, знизить вплив тваринництва і усуне етичний сенс фермерського виробництва. Незалежно від того, чи буде гамбургер коштувати $ 330 000, його можлива поява в меню означає нову еру, в якій технологія може повністю змінити наш раціон.

Сьогодні десятки венчурних стартапів розробляють страви в рідкій або порошкоподібній формі – досконала система харчування (Complete Food System), які обіцяють споживачеві достатній раціон, щоб усунути потребу в «реальній» їжі, роблячи акцент на підтримці функцій організму, а не на необхідність. Одна з ключових відмінностей таких продуктів полягає в якраз в брендингу.

Ще вчора продукція Slimfasts і Ensures продавалася, як добавки для зниження ваги. Тепер їх рідкі ланчі націлені на просунутого споживача, який втомився витрачати час і гроші на приготування їжі.

Бренди початку космічної ери, такі як Soylent, Huel і MANA, вступають в наше колективну свідомість, як більш чисте і розумне майбутнє, яке тепер здається доступним, як стакан їх точно спроектованого сніданку.

Фактично, компанії, що займаються виробництвом «їжі майбутнього», поділяють той же утопічний оптимізм щодо технологій, який був в проектах багатьох післявоєнних модерністів, включаючи Фуллера. Віра в те, що ми можемо зробити світ кращим, завдяки прагматичному і функціональному дизайну, дуже точно заявлена ​​в їх місії і показана за допомогою спрощення упаковки багатьох брендів, які виробляють «досконалу їжу».

Харчові технологічні компанії одночасно розробляють заміну рідкої їжі, тому скоро з’явиться якийсь збіг в брендингу. Здається цікавим, наскільки однаково естетично відноситься виробники до цього конкретного сегменту ринку. Кожна лінійка продуктів складається з мінімалістичних пластикових пакетів в супроводі тільки цифр або етикеток, обгорнутих навколо прозорих або білих пляшок без будь-яких прикрас і логотипів.

Використання принципів дизайну 20-го століття для маркування їжі майбутнього є цікаве рішення: одночасно створюється радикальний прорив, який супроводжується ідеями дизайну минулого.

Засновник Huel (Human + Fuel) Джуліан Херн стверджує, що виробникам потрібна сучасна проста ідентифікація, яка повинна бути ідеалом бренду. Занадто часто упаковка для харчових продуктів яскрава і насичена, тому замість того, щоб кричати голосніше, компанія дотримується абсолютно протилежного підходу – «чим менше, тим краще». Щоб розробити свою упаковку, Huel співпрацювала з дизайнером Саліхом Кукукагой, причому референси варіювалися в діапазоні від логотипів Epcot до елементів релігійної іконопису в Пізі або до образів латвійського бога врожаю Джуміса. Всі варіанти були скорочені до суворого швейцарського стилю і декількох конкретних брендів, таких як Rapha і Blue Bottle Coffee.

Чому так? На думку засновника компанії, ми як популяція розробили і приготували смачні продукти, до яких звикли і з задоволенням поглинаємо. Але нам необхідно знову повернутися до основ. Досконала їжа йде врозріз з сьогоднішньою точкою зору, основна мета її – харчування, а не смак. Тому спільне завдання виробників – позбутися від непотрібних добавок, смаків, упаковки і готування. Результат – мінімалістська естетика, яку ви бачите в багатьох брендах в цьому сегменті.

Ідеї ​​для створення упаковки Soylent команда дизайнерів, під керівництвом Ryder Ripps з OkFocus, почерпнула з робіт Хельмута Шміда, IV Bags і лейблів космічного устаткування NASA.

Джон Зелек, старший креативщик в Soylent, каже: «Ми подивилися на основні продукти харчування, такі як молоко і хліб, і уявили собі, як би це виглядало в майбутньому. Райдер і його команда в OkFocus дійсно чудові в тому, щоб з’єднати майбутні характеристики з дизайном, розробленим в Інтернеті з високими технологіями. Це добре видно на продукції бренду Soylent. Кожна нова порція харчового порошку має номер виробництва і журнал змін, точно як програмне забезпечення.

Джон Зелек говорить про сучасний естетичний дизайн бренду: “Я думаю, що цей чистий мінімалістичний стиль може бути захоплюючим”. Він підкреслює, що це точно спроектована їжа: “Ми нікого не намагаємося обдурити, думаючи, що ми виростили вміст пляшок і пакетів на землі». Коли запитали про візуальну схожість в багатьох брендах «досконалої їжі», Ріппс пояснює: «Імітація – це фарс правди. Як якби ви робили скріншоти зображення знову і знову, кожен новий знімок погіршує зображення, і так до невпізнання. Трендсеттери роблять це в багатьох галузях виробництва, закладаючи щось нове і значуще в свою машину, але після натискання кнопки «on», з кожним проходом річ ​​стає все більш викривленою. Поки нічого не приходить з повітря, велич приходить тільки від пристрасного ясного наміру, де є необхідність».