Розробка пакування від А до Я: все, що вам потрібно знати
Як зробити дизайн упаковки, щоб правильно подати продукт і переконати споживача в покупці?
Аналіз
Подумайте, яка саме упаковка потрібна вашому продукту? Йому більше підійде пластик або дерево, футляр або пакет? Не варто занадто заглиблюватися в ідею, її конкретизують підрядники.
Наступний крок – дослідження ринку.
Якщо в індустрії є традиції, враховуйте їх в розробці упаковки для продукту. Ваш споживач звик до тих чи інших шаблонах упаковки, тому відходячи від них, ви ризикуєте злити бюджет.
Що входить в аналітичну частину створення упаковки для продукту:
- Вивчення ринку.Вам варто ознайомитися не тільки з ближніми сусідами, а й із закордонним сегментом. Кейси допоможуть знайти свіжі ідеї, подивитися на продукт по-новому.
- Дослідження, в тому числі глибинні інтерв’ю та маркетинговий аналіз.Для розробки упаковки потрібно зібрати дані про її конструкцію, розміри, матеріали та колірне рішення.
- База знань.Щоб познайомити дизайнера з брендом, позиціювання продукту і максимально розкрити ваше бачення упаковки, створіть зручну базу знань для підрядника. Не забудьте включити й результати досліджень. Ви зможете використовувати цей документ під час запуску інших продуктів і розширення лінійки.
При самостійному зборі даних використовуйте не тільки інформацію з пошукових систем. Спробуйте спеціальні аналітичні інструменти: Google Consumer Barometer, Google Trends, InMind, Gemius та інше. До речі, аналітичні звіти ви зможете знайти на сайтах спеціалізованих агентств. Дещо застарілі дані публікуються безплатно.
Висновок: маркетингове дослідження потрібно, щоб вивчити ринок, своїх конкурентів і проаналізувати власний продукт.
Робота з підрядником
Бриф на створення упаковки – це документ, який допоможе налагодити порозуміння між вами та дизайнером. Якщо ви працюєте з агентством, воно надасть вам свій бриф. Якщо ви вибрали фрилансера, таку анкету доведеться складати самостійно.
Висновок: бриф обов’язковий.
Конструкція
Пакування бувають:
- Споживчими.Це звичайні пачки, коробки та інші види упаковок, які доступні споживачеві.
- Транспортними.Вони потрібні для перевезення вантажів.
- Виробничими.Це упаковка, яка не доходить до споживача. Вона потрібна для транспортування продукту до місця продажу.
- Спеціального призначення.Консервуючі упаковки, завдяки яким продукт зберігається довше.
Далі ми розповімо про споживчі упаковки, бо інші зі споживачем не взаємодіють.
Матеріали для виробництва пакування:
- пластик;
- метал;
- папір;
- деревина;
- скло;
- кераміка;
- комбінації перерахованих матеріалів.
Також упаковку можна розділити на дві групи: тверду і м’яку. Перший включає ящики, банки, пляшки й так далі. Другий – сумки, брикети, обгортки тощо.
Ваш наступний крок – розробка пробника або прототипу упаковки.
Після того, як ви визначилися з потрібною формою і матеріалом, зробіть пробник (прототип упаковки). Це допоможе відразу перевірити, наскільки вона зручна, чи правильно згинається і закривається, чи всі стінки рівні та інше. Корисно, позбавляє від перероблення великих партій упаковки згодом.
Ще один варіант перевірити упаковку – 3D-моделювання. Допоможе:
- Зекономити гроші на виробництві.
- Переконатись, що упаковка збирається правильно.
- Випробувати елементи дизайну.
- Прискорити процес виробництва та корекції, якщо це необхідно (без попередньої візуалізації процес може зайняти до 3-4 місяців).
Висновок: прототип упаковки – для перевірки конструкції без дизайну, 3D-модель – для перевірки упаковки віртуально.
Дизайн
Якщо у вас є перевірений дизайнер, пропустіть цей пункт. Якщо немає – вам варто знайти підрядника або агентство.
Конструкція готова? Для неї потрібен дизайн. Робота з візуальною складовою упаковки починається з опрацювання кількох концептів, що охоплюють логотип, назву і бренд-лайн продукту, інформаційний блок, а також візуальне рішення. Дизайн упаковки в Україні може включати ілюстрації, інфографіку, колажі, фотографії.
Не забудьте важливе правило про фотографії для упаковки. Якщо фото – ключовий елемент дизайну, скористайтеся послугами фотографа і стиліста. Так ви отримаєте фото потрібної якості та естетичного рівня.
Висновок: дизайну своїми руками – ні, дизайну від професіоналів – так.
Етикетка
Етикетки бувають:
- Корпусними. Вони кріпляться на коробки, включають лого, назву продукту та інформаційний блок.
- Кольеретка. Етикетка для вина, води або горілки. Вона невеликого розміру, тому на ній розміщують коротку інформацію про продукт або виробника.
- Контретикетка. Етикетка, на зворотному боці якої також є інформаційні блоки.
Висновок: етикетки різні, перевірте, яка саме потрібна вам.
З ким працювати?
Основні відмінності полягають в часі виконання замовлення, гарантії та вартості.
Фрилансер:
- швидше за все, вам знадобиться багато різних підрядників, бо одна людина не може повністю зробити упаковку. Плюс ви витратите час на пошук цих підрядників;
- вартість роботи нижче, але правки до неї не входять;
- гарантій якості немає.
Агенція:
- деякі, як Univest Creative, пропонують упаковку “під ключ”, тобто займаються всім від брифа до готової моделі;
- ціна вище, але включає редагування та кілька концептів на вибір;
- якщо клієнт незадоволений роботою, він має право не платити за концепт.
Як порахувати вартість дизайну упаковки?
Ціна залежить від:
- Тексту і слоганів.
- Площі та конструкції упаковки.
- Наявності та складності візуальних елементів (ілюстрацій, інфографіки, фотографій та іншого).
- Складнощі концепції продукту та особливостей ринку.
Висновок: агентство робить упаковку з нуля до реалізації, а низька вартість роботи фрилансера пов’язана з проблемами.
Створення упаковки
Як вибрати компанію для виробництва пакування?
Зрозуміти рівень і можливості підприємства варто ще до особистої зустрічі та підписання договору. По суті, більшість підприємств не відрізняється технічними можливостями. Вам важливо звернути увагу на запропоновані “плюшки”.
Припустимо, ви відібрали кілька підприємств, які працюють з потрібними матеріалами. Далі:
- Запитайте приклади упаковок, схожих з вашим завданням.
- Подивіться матеріали особисто, перевірте їх на міцність і візуальну придатність.
- Обговоріть додаткові умови співпраці (оплата, розстрочка платежу).
- Запитайте 3D-візуалізацію упаковки. Послуга платна і частіше входить в комплекс дизайну упаковки в агентстві. Іноді її робить і підприємство.
- Запитайте кольоропроби. Це покаже, як насправді виглядатиме вибраний тон на матеріалі.
- Запитайте, чи можуть вас проконсультувати щодо конструктивної частини упаковки. Досвічені технологи на виробництвах можуть порадити, як скоротити витрату матеріалу, або побачать косі кути ще на кресленні.
- Уточніть вартість, цінову політику. Запитайте прорахунок.
- Запитайте, чи буде у вас персональний менеджер. Самі розумієте, чому це зручно.
- Уточніть, чи є у підприємства бесплатна доставка замовлення.
- Якщо ваш продукт з харчової галузі, запросіть сертифікати на використовувані барвники.
- Домовтеся про екскурсію на виробництво. Замовників на виробничу частину пускають неохоче, але це варто зробити. Перевірте чистоту приміщення, вологість і температуру. Від цього залежить, наскільки добре зберігається ваше замовлення і не псуються чи матеріали.
Які типи упаковки складні у виробництві?
Якщо у вас нестандартна упаковка (форма або матеріали), а також маленький тираж.
Невеликий тираж (до 50 тис.) Беруть не всі підприємства. Легко компанії погоджуються на друк від 100 тис. штук.
Нестандартна за формою упаковка або клеїться вручну, або створюється на 3D-принтері.
Нестандартними матеріалами для пакування можна вважати дерево, жерсть чи скло. Без проблем компанії працюють з картоном, 2- і 3-шаровим мікрогофрокартоном, пазловим картоном, папером, пластиком, изолоном і їх поєднаннями.
У невеликому обсязі з деревом працюють багато підприємств. Існують промислові верстати, які ріжуть по дереву, але це рідкість. У роботі ж з фанерою проблем немає, вона легко обробляється лазером.
Для пластика та іноді скла використовуються пресформи. Виготовити пресформу для нестандартної упаковки дорого і доречно тільки при великих постійних тиражах.
Від чого залежить вартість упаковки?
Велика частина (близько 60%) вартості упаковки – це сировина.
Ще одна стаття витрат залежить від обробки упаковки. Наприклад, якщо дизайн передбачає конгрев, лакування, віконця, тиснення фольгою, вирубку та інше, вартість підвищиться.
Загалом, ціна на створення упаковки по ринку приблизно однакова. Якщо вище, підприємство має додаткові можливості. Якщо нижче, підприємство демпінгує. При будь-якому значному відхиленні від ринкової ціни поцікавтеся у менеджерів компанії, чим викликана така вартість.
При невеликих тиражах витрати на проєктування можуть становити більшу частину собівартості упаковки.
На що звернути увагу після виконання замовлення?
Фактично перевірити якість упаковки можна тільки візуально – рівний колір, правильна конструкція і так далі. Будь-який запах повинен бути відсутнім.
Висновки:
- Нестандартні упаковки підходять тільки для ліміток і викликають проблеми з пошуком підрядника.
- Перевірте додаткові можливості компанії.
- Знижки чи низька вартість – поганий знак.