Дизайн річних звітів: тренди 2020
2020 року вже тут, а річний звіт, яку б недовгу долю йому не пророкували скептики, все ще залишається універсальним маркетинговим та бізнес-інструментом. Навпаки — уявлення про нього, як про скрупульозну формальність і нічим не примітну форму фінансової звітності, поступово відходить у небуття. А дизайн річних звітів все яскравіше та виразніше показує індивідуальність брендів.
У цій статті ми розберемо головні тренди 2020 і розповімо, як за допомогою річного звіту вбити двох зайців: і звітувати перед інвесторами, і привернути увагу.
Кастомізація
Стандартні шаблони це, звичайно, швидко, просто і недорого. Але самобутність та типовий дизайн – речі погано сумісні. Якщо ви хочете, щоб ваш річний звіт можна було відрізнити від тисяч інших, потрібно зайнятися кастомізацією.
Це можна зробити за допомогою ілюстрацій, шрифтів і навіть найпримітніших, на перший погляд елементів дизайну — іконок, кнопок. Кастомізуючи дизайн річного звіту, ви робите його більш впізнаваним та універсальним у використанні. Що дозволяє вам у майбутньому повторно використовувати дизайнерські рішення звіту для різноманітних рекламних заходів.
Для багатьох компаній, наприклад, медичних чи некомерційних організацій, грамотно оформлений річний звіт — основний інструмент просування послуг, залучення фінансування та пожертвувань.
Діджитал
Цифровий річний звіт має безліч переваг. Одне з них — це можливість охопити водночас величезну кількість каналів.
На відміну від обмеженої кількості маніпуляцій з друкованим звітом, з діджитал-звітом ви можете робити все, що завгодно: розмістити на своєму вебсайті, розсилати електронною поштою, підвантажувати в соціальні мережі, створювати під нього лендінги, додатки… Загалом все залежить від вашої фантазії та апетитів.
Ще один незаперечний плюс цифрового звіту — унікальний досвід користувача. У діджиталі можна нескінченно експериментувати з UX дизайном, додавати анімацію, відео та аудіо.
Приклади діджитал-звітів, які варто взяти на замітку: швейцарської фармацевтичної та діагностичної компанії Roche, некомерційної організації Girls Who Code, програми розвитку ООН.
Гуманізація
Як би вам не хотілося поринути в канцелярит та статистику, важливо пам’ятати, що ваш річний звіт не повинен втрачати людську подобу. Жоден читач, ким би він не був — студентом, акціонером чи вашим бізнес-партнером, не любить ковтати великі обсяги інформації «всухом’ятку».
Додайте до вашого звіту хоча б краплю «води» — покажіть фото ваших співробітників, розкажіть як у них справи, як вони справлялися з труднощами та больовими точками цього року, як вони розвивалися у професійному плані, у чому стали кращими.
Бренди будуються людьми. Успіхи, невдачі, інвестиції, продажі лише відносні показники. Добросовісні, лояльні, працьовиті співробітники — ось що справді має цінність. Покажіть їх.
Яскравий приклад такого підходу – наш соціальний звіт для гірничо-металургійної компанії «Метінвест». У ньому ми концентруємося не на кількісних показниках підприємств, а на тому, яку користь вони мають реальні люди: від начальника ливарного цеху до рядового електромонтера.
Сторітелінг
У вас 100 сторінок тексту і жменя таблиць, які потрібно перетворити на щось зручніше? Розкажіть історію. У 2020 сторітелінг все ще утримує міцні позиції.
Одне з основних завдань — це структурувати нефінансову частину звіту так, щоб він мав зав’язку, кульмінацію та розв’язку. А розповідь текла плавно, від розділу до розділу, залишаючи читачів/глядачів зацікавленими.
Не зациклюйтесь на цифрах — про фінансові показники цікаво читати лише інвесторам. Вам же потрібно не тільки показати кількісні результати, але й пояснити доступною мовою, що вони означають для бізнесу та соціуму..
Соціальна відповідальність
Корпоративна соціальна відповідальність — це той розділ річного звіту, де ви демонструєте не тільки те, що ви успішні, а й чесні. Що ви усвідомлюєте вплив, який ваша діяльність чинить на довкілля, економіку та суспільство. І що вам можна довіряти.
Якщо ваше підприємство подвоїло прибуток за останній рік, але забруднило всі річки в окрузі, вам рано чи пізно доведеться пояснити, що компанія планує з цим робити. Особливо у 2020 році, коли бренди активно впроваджують стійкі та екологічні стратегії розвитку.
Свобода самовираження
Якщо ви хочете, щоб ваш річний звіт надихав зацікавлених сторін, зробіть його яскравим, сміливим, що показує енергію вашої організації.
Зменште градус монотонності та нудьги: інтегруйте сміливі колірні рішення, які підкреслять стиль бренду та оживлять річний звіт. Надайте контрастність дизайну, розставте візуальні акценти там, де це необхідно, не бійтеся строкатих рішень. Насичена палітра та динамічні зображення покращують враження читача та підвищують зацікавленість.
Підсумки
Річний звіт – це результат колосальної роботи. У середньому, на підготовку, від старту роботи над проєктом до публікації йде до трьох місяців. Зірвані дедлайни, брак ресурсів та відсутність кваліфікованих фахівців у штаті – основні проблеми при підготовці.
Проте більшість з цих проблем можна вирішити, якщо довірити дизайн річного звіту агенції. Ні, ви, звичайно, можете скласти компанію іншим любителям непоказних звітів та випустити стандартний коктейль із графіків та діаграм. Але навіщо, якщо натомість можна отримати ще один ефективний засіб комунікації?