Айдентика для держустанови: як зробити з великого держпідприємства сучасний бренд
Не лукавитимемо, розробка фірмового стилю для державної установи — серйозний челендж для креативного агентства. Тут і більша відповідальність, і біль, і сльози дизайнерів. Адже одна річ — працювати з «молодими та такими, що динамічно розвиваються» і зовсім інша — з компаніями, які давно існують на ринку. Дизайн таких організацій не змінювався роками, а то й десятками років, тож рубати з плеча не можна. Кардинальні зміни можуть змінити вигляд до невпізнання — і це зовсім не те, що потрібно підприємству з репутацією.
Так, у серпні 2017 року одна з найбільших компаній в Україні, паливно-енергетичний гігант «Нафтогаз України» (НАК) наважився змінити імідж і оголосив тендер на розробку нового стилю. Challenge accepted, подумали ми, і запропонували Нафтогазу провести комплексний рестайлінг.
Що було на початку: 27 років на ринку, стійкі асоціації з «совком», розрізненість усередині компанії (у складі НАК більше десятка дочірніх підприємств) та відсутність цілісного візуального образу.
Задача: спочатку — розробити «проміжний брендбук» для внутрішнього користування, який можна було б тимчасово використати до масштабного ребрендингу у 2019. Пізніше повністю оновити стару айдентику НАК.
Мета: об’єднати численні підрозділи «Нафтогазу» у повноцінний бренд та осучаснити зовнішній вигляд установи.
Рестайлінг був запущений ще на початку року – на сайті та в соціальних мережах замінили старий логотип, трохи раніше був випущений корпоративний календар з оновленим дизайном. З огляду на масштаби майбутньої роботи весь процес займе понад рік.
Що ми зробили:
- Переглянули фірмовий знак. Сплетені на кшталт східного символу інь-ян, нафта та газ залишилися на своїх місцях — дизайнери лише змінили відстань між елементами, додали градієнти та надали знаку обсягу. Також змінилося фірмове написання – зник курсив, а бляклий білий змінив темно-сірий.
- Створили гайдлайн та адаптували лого для підприємств парасольки «Нафтогазу», які раніше використовували власну айдентику.
- Розробили систему бренд-дизайну. Фірмовий стиль залишився суворим, але при цьому з’явилися більш гнучкі елементи, які зручно використовувати на різних носіях — документації, внутрішній інфографіці, презентаціях.
Результат:
- образ «Нафтогазу» «посвіжішав», але при цьому залишився впізнаваним;
- з консервативної держустанови НАК перетворився на цілком сучасний бренд, що йде в ногу з часом;
- структурні підрозділи «Нафтогазу» стали його частиною не лише на папері — тепер вони об’єднані візуально та комунікаційно.