Title Image

Брендбук, гайдлайн та катгайд: що замовляти?

Брендинг, Гайдлайн, Фірмовий стиль

Ви коли-небудь думали, чому шрифт Coca-Cola буде однаковим і в Мексиці, і в Казахстані? Як сотні ресторанів KFC дотримуються одного стилю у всіх закладах? Що робить філії компанії впізнаваними у різних містах та країнах? Відповідь проста — у цій нелегкій справі їм допомагає брендбук. Нумо розбиратися: на що звернути увагу, де замовити та від чого залежить вартість розробки брендбука в Україні.

Приклад брендбука: Coca Cola

Брендбук: що це?

Документ для внутрішнього користування. Такий собі «паспорт» бренду, який характеризує його цілком, починаючи від ідеології і закінчуючи розміром логотипу. Від нього відштовхуються маркетологи, працюючи над рекламною кампанією. На нього покладатимуться дизайнери, створюючи нову вивіску чи буклет. Саме він полегшує життя фірмам з безліччю торгових представників – уніфікує рекламну продукцію та зберігає порядок на місцях.

У брендбук входить:

  • характеристика цільової аудиторії – портрет покупця;
  • концепція бренду – його місія, філософія, цінності;
  • фірмовий стиль – візуальний образ.

Якщо вирішили замовити брендбук в агентстві, пам’ятайте, що можна внести додаткові розділи. Наприклад, правила комунікації між персоналом та клієнтом, стандарти оформлення ділової документації тощо. Загалом, чим значніше підприємство, тим змістовніший і важніший документ.

Логобук, гайдлайн та брендбук — у чому відмінність?

Брендбук – ширше поняття. Він не лише регулює зовнішній вигляд бренду, а й пояснює, як він улаштований усередині. Гайдлайн же торкається лише «обличчя» компанії — айдентики. У ньому прописані основні правила використання фірмового стилю: інструкції з розміщення логотипа, інформація про шрифти, колірну гамму, etc. Може бути окремим документом, проте часто входить у вартість розробки брендбука.

Логобук спеціалізується лише на знаку та значно спрощує завдання дизайнерам. Він описує, що можна робити з фірмовим знаком, а що категорично не можна. Також тут можна знайти важливі технічні характеристики логотипу – розмір, пропорції, правила масштабування, колірну гаму тощо.

Приклад логобука: Nike

А що щодо кат-гайду?

Він необхідний, щоб контролювати складні процеси – створення сайту, ремонт, будівництво нового офісу, мерчандайзинг. Завдяки йому товари на вітрині навіть у різних містах лежать однаково, а інтер’єр торгових точок завжди ідентичний. Зазвичай містить чіткі вимоги, докладні інструкції та креслення. Допомагає на виробництві, у спілкуванні з підрядниками та штатними співробітниками.

Чому не можна відкладати розробку брендбука?

Тому, що потім можна буде попрощатися з фірмовим стилем — без грамотного посібника з використання він довго не проживе. Спочатку новий дизайнер перестарався, потім у друкарні щось намудрили. І ось ви самі не помітили, як рідний логотип раптово «схуд», кольори потьмяніли, а шрифт і зовсім поплив. Щоб уникнути подібних ситуацій, краще відразу замовити брендбук в агентстві, що займалася айдентикою компанії.

Приклад гайдлайну: Apple

Вартість розробки брендбука

Замовити брендбук можна в креативному агентстві. Найкраще замовляти брендбук та гайдлайн після закінчення робіт з бренд-комплексом.



Замовити послугу

Контакти потрібні для швидкого зв'язку з вами.

Ми не використовуємо ці дані для інших цілей.

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.