Title Image

Як підібрати кольори для фірмового стилю

Брендинг, Гайдлайн, Фірмовий стиль

Грамотно підібрана палітра – один із найпотужніших брендингових інструментів. 84,7% споживачів стверджують, що саме колір спонукає їх купувати ті чи інші продукти. Тому до вибору фірмових відтінків слід поставитися серйозно і спершу розібратися, які емоції та асоціації стоять за кожним із них. Основи теорії кольору та наша стаття вам на допомогу.

Чому кольори такі важливі

Усі бренди хочуть одного – встановити сильний емоційний зв’язок зі своїми клієнтами. Проблема в тому, що це складно зробити за допомогою одного слогану чи вітрини магазину. Тут і приходять на допомогу фірмові кольори, чиє завдання забезпечити швидкий доступ до сердець ваших покупців.

Один із найвідоміших теоретиків кольору, Фабер Біррен, докладно писав про зв’язок між кольорами та емоційним станом людини. Так само як слова «любов» і «бензоколонка» викликають різні емоції, червоний і синій кольори стимулюють різні людські реакції. Але що найцікавіше: одні й самі кольори викликають схожі реакції в абсолютно різних людей. Інакше кажучи, жовтий колір однаково впливає всіх людей від Одеси до Нью-Йорка. Навіть дуже холоднокровний бізнесмен і затятий скептик, не може ігнорувати психологічний ефект палітри кольорів. Тому питання не в тому, чи фірмові кольори працюють. А як зробити так, щоби фірмові кольори працювали на вас?

1. Визначте характер вашого бренду

Вибрати фірмові кольори для вашого бренду легко, якщо ви знаєте, хто ви та що хочете сказати. Вогняно-червоний створив дива для енергійної та запальної Coca-Cola, проте виглядав би дивно на матрацах спокійного та умиротвореного Dormeo. Тому перший крок у підборі фірмової палітри – визначити ваші характерні риси.

2. Вивчіть значення кольорів

Як тільки ви визначилися з характером бренду, можна вивчати відтінки. Ось короткий виклад їх значень та ефектів, які вони надають на людей:

  • Червоний – пристрасть, хвилювання, гнів, рішучість, сміливість. Стимулює, привертає увагу та збуджує.
  • Помаранчевий — грайливість, життєва сила та дружність. Асоціюється з молодою аудиторією та спонукає до дій.
  • Жовтий – щастя, молодість та оптимізм.
  • Зелений – стабільність, процвітання, зв’язок із природою. Темні відтінки викликають асоціації з грошима та достатком.
  • Світло-блакитний – спокій, довіра, відкритість.
  • Темно-синій – професіоналізм, безпека, формальність. Активно використовується у фінансах, охороні здоров’я, технологіях.
  • Фіолетовий – креативність, багатство, розкіш.
  • Рожевий – жіночність, молодість, невинність.
  • Коричневий – консерватизм, досвід, впевненість та довговічність. Використовується рідко та з обережністю.
  • Білий – чистота, здоров’я, простота.
  • Чорний та сірий – розкіш, елегантність, класика, стиль. Підходить для преміальних товарів та послуг.

Пам’ятайте, що ефект від ваших фірмових кольорів залежить від стилю та дизайну, в якому вони використовуються, а також від вибраних кольорових комбінацій. Кожен відтінок має свої нюанси: занадто багато жовтого може викликати тривогу і відчуття дешевизни, а чорний — навівати депресивні асоціації.

Коли справа доходить до передачі всіх заощаджень комусь, довіра має першорядне значення. Ось чому на сайті Chase Bank та інших фінансових установ так багато синього.

3. Скористайтеся формулою для вибору колірного рішення

Очевидно, що немає єдиного правильного способу підібрати кольори для фірмового стилю. Проте невелике керівництво не завадить. Використовуйте його як орієнтир, а не як чіткі покрокові інструкції..

Виберіть 3 кольори

Базу, акцент та нейтральний. Палітра бренду може містити від 1 до 4 фірмових кольорів. Але навіть одноколірні палітри потребують різних відтінків для різних цілей.

Визначте базовий колір

Він повинен зображати найбільш домінантну рису особистості вашого бренду та залучати цільову аудиторію.

Визначте акцент

Вибір акценту трохи складніший, ніж вибір базового кольору, бо має більше обмежень. Акцент повинен не тільки відповідати характеру бренду, а й візуально поєднуватись з базою.

Визначте нейтральний колір

Нейтральний колір не повинен привертати увагу. Як правило, це різні відтінки сірого, але бежевий та білий теж підходять. Чорний теж непоганий варіант, але будьте обережні: він схильний домінувати над будь-якою колірною схемою, частиною якої він є.

4. Виберіть колірну схему

Протягом усього процесу, ви також повинні пам’ятати питання: якої колірної схеми ви дотримуєтеся? Як правило, бренди обирають одну з наступних схем.:

  • Монохроматична. Підходить мінімалістичним брендам, які хочуть зосередитися на одній межі характеру. Її головне завдання – диференціювати відтінки таким чином, щоб фірмовий стиль не виглядав одноманітним.
  • Аналоговий. Використовує два кольори, які розташовані поруч на кольоровому колі. Це безпрограшний варіант, оскільки суміжні кольори зазвичай мають схожі емоційні конотації..
  • Додаткова. Використовує колірні протилежності – відтінки, розташовані навпроти один одного на колірному колесі. Підходить для динамічних, заохочувальних візуальних ефектів, але може вважатися наслідуванням іншої марки, оскільки часто використовується.
  • Триадная. Використовує три кольори на однаковій відстані один від одного на колі. Найскладніше в ній – вибрати три кольори, які збігатимуться з характером вашого бренду.

Підсумок

Фірмові кольори – невіддільна частина вашої візуальної ідентичності. Вони визначають зовнішній вигляд вашого вебсайту, логотипу, рекламних оголошень та облікових записів у соцмережах. Отже, вибираючи палітру, будьте послідовні та приймайте обґрунтовані рішення. Якщо сумніваєтеся, зверніться за порадою до професіоналів. Однак, не заганяйте себе в рамки та не будьте надто суворими. Пам’ятайте: найголовніше у виборі кольорів – це емоції, які вони викликають. Тому не бійтеся покладатися на свої внутрішні відчуття.



Замовити послугу

Контакти потрібні для швидкого зв'язку з вами.

Ми не використовуємо ці дані для інших цілей.

Дякуємо!

Ми зв'яжемося з вами найближчим часом.